tisdag 1 december 2015

Jämställdhet

Jag är gissningsvis sist på bollen, men jag tycker i alla fall att den här bilden är FÖR DJÄVLA BRA:

Hittade den nånstans, minns inte var, men ursprungligen är den publicerad i Therese Lundéns blogg i Amelia (nu orkar jag inte klicka mig dit och bläddra igenom en massa inlägg för att länka till det specifika inlägget, men jag har i alla fall redovisat källan).

Tips: Om ni nu skulle råka ha en bra dag, gå inte, jag upprepar, GÅ INTE in på detta inlägg och läs kommentarerna. Så djävla deprimerande med folk som bara "nämen vadå, jag känner en tjej som tjänar jättebra så det där med att kvinnor är underbetalda stämmer ju inte" eller "det är jätteorättvist för killar måste lägga ner jättemycket energi för att ragga på Tinder, men ni tjejer blir ju helt bombarderade med förslag utan att behöva göra ett dugg, så det där med att kvinnor är förtryckta är ju bara en myt". ALLTSÅ PÅ ALLVAR (alternativt: alla är troll?). Gjorde misstaget att klicka på kommentarerna när jag hittade bilden, och känner fortfarande blodtrycket höjas till helt osunda nivåer bara jag tänker på det.

Folk. Är. Idioter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar