onsdag 29 juli 2015

Hipsters, var är ni?

Sitter på ett cafė på Söder och försöker tjuvlyssna på hipstersamtal. Har dock hittills inte lyckats något vidare. Bakom oss sitter två tanter som är så ålderstigna att de skulle kunna ha varit med på Noaks ark och pratar om någon som heter Malin som har all världens krämpor och som aldrig kommer ut ur våningen och som äter åtta olika mediciner på morgonen och fem-sex andra på kvällen, med såna där darrigt bräkande röster som endast verkar inkludera gomseglet. Och på andra sidan sitter två donnor och pratar om hur vackert det är i Tyskland.

Igår var vi på lokal och det första som  hände var att vi sprang ihop med en som min man kände. Och han var där i sällskap med en som jag visserligen inte kände men som bott i min grannby och vars morfar hade hjälpt min farfar med ett och annat, visade det sig. Alltså, jag är på riktigt uppvuxen vid VÄGS ÄNDE och "grannbyn" utgörs av kanske 20 hushåll. Högst. Känns som att oddsen på detta inte ens går att göra en grov överslagsberäkning på.

Så det är resultatet av semestern so far. Inga hipsters, inga utåtagerande HBTQ-personligheter, bara folk man redan känner, typ. Skärpning, Stockholm. Sätt igång och leverera lite nytt nu.

1 kommentar:

  1. Du får hänga runt Nytorget och på café på Katarina Bangata. Det är där de hänger.

    SvaraRadera