fredag 10 juli 2015

Listigheter

Nä, men jag snor väl en lista från Du är en tjej:

Beroende av:
Egentid. Blir dödstrött av att ha folk omkring mig jämt och ständigt och kan få riktiga panikkänslor av att inte få vara ifred. Annars är jag inte direkt någon beroendetyp så.

Vad behöver du mest just nu:
Semester? Nästa gång någon säger "ja, men att ha sen semester är ju inte så dumt, då har man den ju kvar när alla andra har haft sin" kommer att få en fet smäll.

Vad tror folk om dig?
Jag vet inte om jag vill veta vad folk tror om mig? Ibland får jag lite skämtsamt höra att jag "har humör" och då antar jag att de tror att jag är rätt bitchig.

Stämmer det?
Delvis, fast jag blir i mina ögon extremt sällan arg och/eller otrevlig offentligt.

Vad får du ofta komplimanger för?
Att jag är rätt rolig och allmänbildad.

Brukar du ofta skratta för dig själv?
Inte "ofta", men det händer emellanåt.

Vad står det i ditt senast inkomna sms?
"Ska du läsa pedagogik på distans?"

Nästa mål i ditt liv?
Att läsa pedagogik på distans? Haha, nej, jag vet inte. Jag skulle vilja bli lite mer strukturerad med både min egen och hundarnas träning så jag får väl satsa på det.

Hur svarar du i telefon?
Beror på vem som ringer. Mitt namn om det är någon som jag inte känner jätteväl, "hej", "hallå" eller "yes?" om det är någon i den närmaste bekantskapskretsen.

Vem ringde dig senast?
Stefan, i ett jobbärende.

Antal timmar sömn i natt?
7½.

Hur känner du dig just nu?
Friday, I'm in love-känslan.

Vanligaste färgen på dina kläder?
Svart. Det är ju dock ingen färg, men ändå. Mina kläder är oftast svarta.

Favoritdryck på morgonen?
Juice. Ett glas iskall färskpressad apelsinjuice...mmm. Nu är jag dock för lat för att först kånka hem en massa frukt för att sedan bara pressa den till juice, utan nöjer mig istället med innehållet i en Bravo-tetra. Ja, inte en hel då.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Runt 21.00 eftersom jag går upp mellan 03.30-04.30. När jag är ledig blir det kanske ett par timmar senare, MAX. Är så löjligt kvällstrött att jag knappt orkar vara uppe till midnatt ens på nyårsafton.

Är du blyg?
Nej, inte speciellt i den betydelsen att jag inte vågar prata med främmande människor eller vara den som tar upp jobbiga saker till diskussion. Är däremot rätt dålig på att kallprat och kan nog uppfattas som blyg eller reserverad i vissa sammanhang där man förväntas stå och lalla en massa om ingenting.

Sysslar du med någon idrott?
Handboll i tv-soffan, typ. Nä, men lite hundsport blir det väl: agility, lydnad, rallylydnad och spår.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Näe, det tar cirka tusen år innan jag blir kär. 

Har du några smeknamn?
Nix, inte ett enda faktiskt. Möjligtvis "hon med taxarna", men det är väl mer en beskrivning/förklaring än ett smeknamn.

Har du kyssts i regnet?
Ja, det har jag säkert gjort någon gång, men det är inget som jag har lagt på minnet direkt.

2 kommentarer:

  1. Älskar förklaringen "hon med taxarna" det är så precist... 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kanske inte i Taxklubben då :-)

      Radera