tisdag 30 december 2014

Lista över 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Åkte till Gotland! Det var fint. Jag tävlade även bruksspår med Remus och blev uppflyttad på första första försöket. Den ena domaren hade aldrig varit med om att flytta upp en tax, den andra domaren hade aldrig ens dömt en tax, båda hade varit domare i ungefär 200 år. Jag tävlade några gånger i agility (men kommer nog inte att satsa jättemycket på det som det ser ut nu). Jag var också på mellandagsrea, jag ska väl inte säga att jag ALDRIG har gjort det förut, men senast var 1985. Då var jag gravid, svimmade inne på H&M och inte en jävel brydde sig. Trist att behöva kravla sig upp och vackla ut i friska luften all by myself. Den här gången gick det dock bättre. 

Genomdrev du någon stor förändring?
Bestämde mig för att min löparkarriär fan i mig får vara över nu. Har i princip varit konstant mer eller mindre skadad sedan 2009, NU RÄCKER DET. Men det är bittert.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Eller nu när man är i min ålder är det väl snarare "barnens vänner" som blir föräldrar, men det räknas väl det med.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Minns inte datumet, men det var ju djävligt trist att vakna upp och så hade Sverigedemokraternarasisterna fått 13 % av rösterna i valet.

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov inte.

Vilka länder besökte du?
Är ju ingen direkt globetrotter, men vi gjorde en en dagstur till Köpenhamn zoo i påskas.

Bästa köpet?
Min nya bil och framför allt MIN ELCYKEL. Åh, jag älskar den.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag kan inte minnas någon sån där riktig WOW-grej, tyvärr.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Ledighet! Det var mycket jobb och mycket på fritiden och även om fritidsgrejerna var roliga i sig så blev det till slut under en period så mycket att det mer kändes som tvång än roligt. Så lite mer balans där kanske.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade kunnat träna mer, men måndagsexemplaret till kropp blir inte utsedd till Årets Medarbetare direkt.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Vardagstjafsat om småsaker som egentligen inte har någon betydelse.

Favoritprogram på TV?
Är ju något av en sucker för program i stil med Bonde söker fru, Farmen, Robinson och liknande. Annars ser vi mest serier, i år har vi väl sett The Walking Dead, Sons of Anarchy, Breaking Bad, Orange is the new black, Game of Thrones. Och säkert några till. Häromdagen såg jag Rainer Hartlebs senaste film om Jordbro som var A-MA-ZING. Älskar Jordbrofilmerna, har sett alla säkert 10 gånger. Var. 

Bästa boken du läste i år?
Oj, jag läser ju jättemycket. Stallo av Stefan Spjut var kanske inte den litterärt bästa, men den var onekligen väldigt fascinerande. Jag tänker på den rätt ofta fortfarande, måste nog läsa-om den snart.

Största musikaliska upptäckten?
Pass. Har inte gjort några direkt nya upptäckter vad jag vet.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Vi brukar lite skämtsamt sätta "att överleva" som främsta mål, och det gjorde jag ju förstås. Fick överta en drös nya ansvarsområden också, tveksamt dock om jag ser det som en framgång än.

Största framgång på det privata planet?
Det får väl vara hundtävlingarna då. Remus blev som sagt uppflyttad till lägre klass i bruksspår och han fick titlarna LP II och RLD F. Hilding blev viltspårchampion och fick även RLD N.

Största misstaget?
Dålig planering som orsakade obalans i jobb/fritidskvoten.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det är nog ungefär samma, i genomsnitt åtminstone. I vissa avseenden har 2014 varit rätt rövigt, men det har förstås varit mycket kul grejer också.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bil! Jag sålde The Queen of Volvo från 1990 för 6000 kr och köpte en Kia C'eed från 2011 för 119000.

Något du önskade dig och fick?
Är inte så mycket för det där med att önska. Herren hjälper den som hjälper sig själv.

Något du önskade dig och inte fick?
En fet löneökning.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Minns inte riktigt? Lägger inte så stor vikt vid min födelsedag nuförtiden.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert, men inget som jag kommer på direkt sådär.

Vad fick dig att må bra?
Skogspromenader. Älskar att bo där vi bor, där man har skogen några minuter bort och där kan man gå i TIMMAR utan att möta en käft.

Vem saknade du?
Håkan (RIP). 

De bästa nya människorna du träffade?
Vet inte direkt om jag har träffat några nya människor? Är helt osocial och umgås ju knappt med någon, så det får bli pass.

Mest stolt över?
Mina barn. Lätt de två bästa sakerna jag gjort ever. 

Högsta önskan just nu?
Att alla jag känner får vara friska, att det inte händer några stora katastrofer och att 13 % av befolkningen ska tänka om och låta Sverigedemokraterna försvinna ut från den politiska scenen.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Ingenting, är ju en vanemänniska och gillar när allting är ungefär likadant, hahaha. Nä, men förhoppningsvis ska jag kunna träna lite mer nu när jag har slutat springa och förhoppningsvis inte behöver vara skadad hela djävla tiden.

1 kommentar:

  1. Underbara du! Skrattade så tårarna rann över H&M- incidenten. Förlåt. Jag är inte ond.

    SvaraRadera