tisdag 11 mars 2014

Stoppa pressarna

Hämtade min nya bil idag. Nu är den ju inte "helt ny", men i min  värld där bilar med rumpvärme och centrallås bedöms som "moderna" har den ju i princip knappt lämnat fabriken. Susade en skrytrunda till Åhus efter jobbet och sedan tog min man och jag ytterligare en runda upp över åsarna när han kom hem från jobbet, bara för att, liksom. Hatar annars den typen av meningslös okynneskörning, men en gång vart tjugonde år kan det väl vara ursäktat.  När man nu dessutom har en "miljöbil". Som talar om för en (eller ok, det är ju inte Knight Rider, men det står i displayen) när man ska växla. Som har en "sminkspegel" med en lampa som tänds när man öppnar den lilla luckan! Som har en speciell AC i handskfacket så att man kan kyla drycker där. Som till och med har ett goddamn USB-uttag så att man kan ploppa in ett USB-minne och lyssna på musik. Alltså va! Känner mig lite som Brasse med Lattjolajbanlådan: Är det inte det fiffigaste va? Va? Va?

Var extremt nervös innan affären "gått i lås", inbillade mig att någon (oklart vem) på något sätt (oklart hur) skulle veta att jag för stunden hade en rätt saftig slant på mitt konto och på något annat sätt (också oklart hur) skulle typ hacka mitt konto och tömma det på pengar och där skulle jag få stå med SKAMMEN. Men köpet "medgavs", så jag kunde andas ut. Har också tankat diesel för första gången i hela mitt liv, det gick också bra. Nu ska jag bara sälja The Queen of Volvo för en symbolisk slant, men det är i princip redan klart, ska bara fixa med logistiken kring det. Kommer nog att sakna henne, för med några få undantag har det varit en kanonbil. Startat som en klocka, rullat som på räls, på det hela taget varit en god kamrat om än med ett rätt högt reparationskonto de senaste åren. Men nu får nån annan ta över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar