söndag 16 mars 2014

Himmel och pannkaka

Av diverse anledningar är hela kylskåpet i princip knökfullt av mjölk och ägg. Man skulle kunna tro att vi hade gått bananas i LCHF-träsket, för då konsumerar man tydligen ägg i ungefär samma takt som andra människor andas. Men nä, vi har inte hemfallit åt någon skum diet utan det har bara blivit lite missar i både kommunikation och planering.

Steker pannkakor. Det är vad man kan göra om man har ett överskott av mjölk och ägg och det är vad jag gör i detta nu (och därför bloggar väldigt ryckigt, men det märks förhoppningsvis inte sen). För ett tag sedan investerade jag i en ny pannkaksstekpanna och den är asbra, så det är numera en fröjd att steka. Förr kunde pannkaksstekande vara förknippat med mustiga svordomar p g a kassa stekpannor som det stektes lite av varje i, men inte nu när ingen så mycket som får peta på Den Heliga Pannkaksstekpannan. Vet inte riktigt när jag ska få tid att äta alla dessa pannkakor, men jag tänker mig att jag ska frysa in. Snart drar viltspårträningen igång och pannkakor i matsäcken är ju urlyxigt. Föreställer mig hur jag sitter i en solig skogsbacke och mumsar pannkakor i någon paus, fastän erfarenheten borde ha lärt mig att man snarare står och stressdricker ljummet termoskaffe i ösregn mellan spårrundorna. Men men. Positivt tänkande borde väl kunna påverka vädergudarna, eller de kanske rent av kan blidkas med pannkakor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar