lördag 8 mars 2014

Rapport från en frånvarande bloggare

Har passat barnbarn i flera dagar så nu är jag rätt sleten, kan jag väl villigt erkänna. Fick en släng av det här fenomenet "Throw back Thursday" (TBT) som folk hashtaggar som galningar i alla sociala medier, oklart varför. Varför just torsdag liksom? Eller så var det inte TBT utan mer déjà vu i gå-upp-väcka-barn-tjafsa-om-overaller-lämna-på-dagis-åka-till-jobbet-jobbajobbajobba-åka-tillbaks-till-dagis-tjafsa-om-overaller-åka-hem-laga-mat-som-ingen-gillar-avstyra-slagsmål-titta-på-barnprogram-bråka-om-tandborstning-vänta-ut-unge-som-ALDRIG-somnar och sedan var det väl bara att själv gå och lägga sig och invänta nattliga rop om tappade nappar och försvunnen Alva (livsviktig leksakskanin) som man lyckligt och effektivt förträngt med sina egna barns tonårstid som ett filter som får småbarnsåren att framstå som "inte så jobbiga". Nu låter det kanske som att mina barnbarn är väldigt krävande och jag inte haft en lugn stund, och därför vill jag även tillägga att det på det hela taget gått jättebra och vi har haft det jättemysigt (okej, kanske inte just när Oliver hade bajsfest och därefter med ett rytande deklarerade INTE BYTA BJÖJA, då var väl varken han eller jag så nöjda med situationen, men i övrigt så). Men det tar på krafterna och just nu känner jag mig redo att sälla mig till vilken klagokör av uttröttade småbarnsföräldrar som helst. Känner mig helt förkyld också eftersom jag liksom har marinerats i en riklig flora av dagisvirus, men det kanske bara är inbillning, ungefär som att jag alltid känner mig lite sjuk när jag har varit på apoteket eller vårdcentralen, andra kända smitthärdar för diverse luftburna infektioner.

Nu har i alla fall farmor och farfar tagit över rodret och jag fick åka hem och återförenas med flocken, där tre fjärdedelar stod i hallen och lyckligt tjöt över att MATTE ÄR HEMMA IGEN och en fortfarande ligger som klistrad vid min sida. Min man var mer praktisk (hade väl i och för sig inte riktigt uppskattat om han lagt sig på hallgolvet och rullat runt och ylat för att visa sin glädje) och tog fram trädgårdsmöblerna så vi kunde fika i trädgården, ty idag har det varit sol och många plusgrader och helt enkelt LOVELY. Och det ska fortsätta så enligt prognosen. Imorgon tar jag fram vårjackan. Nu jävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar