söndag 9 mars 2014

Dagens o-boktips

Häromdagen utgöt jag mig över min samtids förträfflighet: Alltså det är ju så himla bra va. Man läser en bokrecension i DN och tänker att oj vad bra den verkar och så vips loggar man in på sin sida på biblioteket och reserverar den och sen tjoff får man ett mail att "nu finns den" och så går man till biblioteket och lånar den. Så djävla fantastiskt va! 

Boken som jag blev sugen på via DN:s bokrecensent var Doktor Joseph av Andreas Roman, och jag hade höga förhoppningar om den. En bok där det utövas voodoo mot Försäkringskassan kan ju inte vara annat än bra, resonerade jag. Men det kunde den. Rörig intrig, saker som bara antyddes men aldrig förklarades, TRÄLIG berättelse och tafflig dialog. Tafflig dialog är så extremt avtändande att det nästan inte finns något värre (åtminstone inte litterärt). Så näe, vilken besvikelse detta var. Den får bara en voodoonål av fem möjliga av mig. Det är väl säkert därför jag har blivit förkyld också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar