lördag 17 augusti 2013

Zombiespringet del 3

Idag betade jag av tredje träningspasset med Run, zombies! Samma upplägg som de två tidigare gångerna, men den här gången blev jag skickad att hämta vapen och inte bara lunka omkring och orientera mig runt Abel Township. Klarade mig med nöd och näppe undan en förföljande zombie! Klarade även med nöd och näppe av "ten minutes free form run", det var varmt och fullt av flugor och eftersom de senaste årens löpträning mest har bestått av vila, igångsättning, nya skador, ny vila och så djävla vidare så är min kondition verkligen ingenting att hänga i julgranen just nu. Men det kan väl bara bli bättre. Känner mig inte så stressad över att jag om en vecka ska springa Hundlöpet i Malmö. Först hade jag tänkt skita i det, men eftersom jag nu ändå har betalt anmälningsavgiften så bestämde snåla jag mig för att vara med ändå, fast låta dagsformen, och i viss mån Remus, styra. Det är ju inte i första hand ett löparlopp utan en kul grej man gör med sin hund, tänker jag mig. Eller så är det bara jag som har den inställningen och sen kommer en massa slimmade typer med greyhounds som försvinner i fjärran i samma sekund som startskottet går och kvar blir jag och kanske någon tant med en fet pudel. Jaja, whatever. Det blir nog bra. Får väl låtsas att jag har zombies i hasorna så ska jag nog ta mig runt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar