tisdag 9 september 2008

They dont give a damn about any trumpet playing band

Aftonbladet har startat en ny sajt som heter Wendela och riktar sig till kvinnor. Jag är i allmänhet rätt skeptisk till sånt som riktar sig specifikt till kvinnor. Eller specifikt till män. Det blir så stereotypt och löjligt, och Wendela är tyvärr inget undantag. Det hade jag i och för sig inte väntat mig heller, men ändå. Någon gång tror man ju att ett mirakel ska inträffa.

Man säger sig vilja lyfta fram det som är roligt, viktigt och mest engagerande, men med rubriker som Het och härlig höst? Kolla ditt sex- och kärleksastro för september eller Plocka höstens godbitar - trendiga höstskor fixar fina fötter så tycker inte jag det är särskilt konstigt att ingen tar kvinnofrågor på allvar, om det är det här som ska föreställa vara viktigt och engagerande.

Låt mig för helvete slippa ännu fler media som innehåller modereportage, relationsråd, bantningstips eller förslag på hur man piggar upp sitt sexliv. Om ni inte kan skriva om något vettigare så låt för fan bli. I’ve had enough.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar