fredag 26 september 2008

Putting out the fire with gasoline

Idag flyttade jag på en garderob här hemma. Bakom den hittade jag en gardinstång som varit spårlöst försvunnen i cirka tre år.

Således kunde jag nu hänga upp gardiner i det rum vars fönster varit utan gardiner i cirka tre år. Eftersom det inte funnits någon gardinstång, och "inköp av ny gardinstång" uppenbarligen inte har varit ett högprioriterat ärende. Dessutom är det onödigt att köpa något som redan finns. Jag hade ju bara inte riktigt koll på var.

Så gardiner hängdes upp och jag kände mig riktigt pysslig och mycket nöjd med resultatet. Fast de där home makeover-poängen som jag raskt tilldelade mig själv drunknade snabbt i alla minuspoäng som cirka tre gardinlösa år ger. Antar jag. Men man kan ju inte lyckas med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar