tisdag 20 augusti 2019

Till stallet istället, v 34 2019

Blev ingen drop in-ridning förra veckan och blir nog ingen denna vecka heller p g a 1. jag tycker det är "lite jobbigt" att ha en tid att passa när jag har semester och 2. det är samtidigt som andra omgången av laghoppningen i EM och DET VILL MAN JU INTE MISSA. Plus (fast det är egentligen underordnat) 3. Karin, som ska ha droppen denna terminen, kommer inte förrän på måndag. Vet inte vem som har droppen istället, men ibland är det ju bara nån timanställd ungdom och att man ska rida ut i skogen och det tycker inte jag är så kul. Men från och med nästa vecka blir det väl ordning och reda igen tänker jag.

Igår red vi för en hippolog-elev som praktiserade i stallet i våras. Jag hade Pojken, vi skulle rida skänkelvikning och det är inte varken hans eller min paradgren, men vi kämpar på. Vad som var bra igår var att han kändes pigg och framåt för hjälperna och var superfin i formen. Vad som var mindre bra (förutom skänkelvikningarna, men det är ju för att han inte kan) var galoppen. Han behöver ju lite plats för att komma igång och det är svårt när man är 10 stycken och nog fan hamnade vi alltid bakom nån som skulle galoppera extremt långsamt. Men i övrigt kändes han superfin. Fick också beröm för att jag hade en "föredömligt mjuk hand". Tydligen brukar Pojken hålla på och gapa när han tycker att ryttaren är för hård i handen, men igår gick han med munnen stängd och "allt såg ut exakt som det ska göra". YAY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar