måndag 25 mars 2019

Till stallet istället, v12, pt2

I fredags var det härligt vårväder och det stod UTERITT på schemat för drop in-ridningen. Kan ju säga så här: Hästarna hade vårkänslor! Även Pojken, som ju brukar vara lugnet själv, var riktigt toppad. Taktade i skritten, galopperade i traven och galoppen blev en serie bocksprång. YIIII-HAAAAA, vill jag inbilla mig att jag tyckte om det, men överjaget och min inre dressyrtant förfärades över det okontrollerade. Som väl var så hade hästen framför oss också lite feeling och skuttade en del, och den ryttaren hade sinnesnärvaro nog att ropa till täten att de skulle sakta av, annars fanns nog risken att vi hade hamnat någonstans i Blekinge. Om jag inte dråsat i backen innan dess förstås. Men aja. Såhär i efterhand var det ändå lite kul. Och skönt sen när vi skrittade hemåt på lång tygel och alla hästarna frustade och var nöjda med sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar