fredag 22 mars 2019

ROBINSON 2019


Är ju "lite stressad" p g a narcissistsituation på jobbet just nu, och orkar därför knappt göra någonting efter arbetstid. Igår jobbade jag till halv sex. Det låter ju inte så blodigt, men för mig som börjar fem på morgonen så är halv sex på eftermiddagen är ju som att någon med vanliga arbetstider jobbar till åtta-halv nio på kvällen. MAN BLIR INTE PIGG om man säger så. Igår kom jag hem och satt i soffan i en halvtimme och bara beklagade mig över ovan nämnda narcissist. Sen bestämde vi att vi skulle se ett avsnitt av Robinson. TV-programmet jag älskar att hata. Och alltså, ja. Herregud vad bra castat, får man väl ändå säga. Först dök ju Anna Wemlert upp i bild och jag bara MEN DET ÄR JU HOOOON. Känner henne inte personligen, men det var hon håller ju till några mil härifrån och det var även hon som sålde Pojken till vår ridskola. Utöver det har jag varit inblandad i ett disciplinärende med hennes dåvarande man för hundra år sen i en situation där han betedde sig som ett as på en hopptävling där jag var tävlingsledare. JOJO.

Jamen vad fan ska man säga? CARL HAMILTON? Ett sånt djävla ärkesvin, men det blir ju bra TV. "Folk som inte gillar översittare gillar inte mig", nähäääää? Finns det alltså folk som GILLAR översittare? Och så mitt hatobjekt NICK från förra säsongen, det känns ju som att intrig-garantin är säkrad. Speciellt som han dessutom hamnar tillsammans med en kvinna med en Patriarket ska falla under min livstid-t-shirt. Ohmygod, det här kan bli intressant. Hann/orkade bara se första avsnittet, men i helgen ska vi se ikapp resten av veckans avsnitt.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du börjat titta på det! Jag blir så otroligt provocerad av att de tagit med Nick igen. Och Carl Hamilton... Men vad fan? Hur hittar man sådana människor? Att liera sig med honom är ju knappast något tecken på hög IQ. (Vänta några avsnitt så fattar du...) Jag är inte speciellt imponerad av Anna W heller. Skulle verkligen hata att vara i det laget.
    Får kommentera anonymt eftersom texten bara försvinner annars. Blogger verkar buggigare för varje dag. :-(
    DDT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu sett ikapp veckans avsnitt: HATAR: Carl, Anna W, Nick. HUR KLARAR SIG SÅNA HÄR MÄNNISKOR I SIN VARDAG? De måste ju vara extremt vidriga att ha i sin närhet.

      Radera
  2. Hatar Nick. Hatar Carl. Tycker om lag Nords hårdrockare (lärarstudenten) och han med mörkt hår och tatueringar och halvkonstiga ögon. Sällan jag gormar om ögongodis men det tänker jag göra nu! VICKEN SNYGG EN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄLSKAR pudelrockar-Tobias :) och Klas (Clas? Claes?) verkar ju so far både empatisk, smart och snygg. Vilken dröm. Tycker "korvgubbarna" (vad är det ens för uttryck?) och flera av tjejerna i det röda laget verkar trevliga. Hoppas nu att inte "Carl Hamilton" (har läst på Flashback att han har bytt namn) vinner immunitet så att han åker ut med buller och bång i örådet efter att ha medvetet sabbat Robinsontävlingen och sen dessutom kritiserat Adnilson för att han inledde med att missa. VILKET AS HAN ÄR. Måste börja tänka på blodtrycket.

      Radera