måndag 27 november 2017

Syrror

Följer tv-serien Syrror på TV4. Igår när jag låg och göttade mig åt hittepådramat satt min man bredvid och läste under parollen "jag ser inte sån skit". Ändå var han tvungen att lägga sig i exakt hela tiden så att jag fick pausa och spola tillbaka för att höra vad de egentligen hade sagt. Och ja, det vet väl jag med att jättemycket i serien är helt orimligt och att det verkligen inte är så det går till på en akutmottagning. Skulle kunna rabbla upp en hel rad med felaktigheter, men av någon anledning stör det mig inte nämnvärt ändå. Det är ju liksom upplagt för att det ska vara drama och då måste man ju tumma lite på verkligheten. Det är ju till exempel helt orimligt att folk reder ut sina interna relationsproblem inför halva personalstyrkan, men allting bygger ju på att alla ska veta allt om alla och vara insyltade i varandras liv på ett sätt som förmodligen saknar motstycke på normala arbetsplatser. Vill man se hur det verkligen går till så får man väl se på 112 På Liv Och Död tänker jag.
 
Det jag retar mig ALLRA ALLRA MEST på är dock i introt, när det är en sköterska (Julia?) som man får se bakifrån när hon sätter upp håret i hästsvans och lämnar en hårslinga hängande utanför hästsvansen. AAAARGHHHH. Klarar inte sånt. Vill typ byta ut mina hornhinnor varje gång jag ser det, eller åtminstone ryta genom rutan att fästa upp håret ordentligt. Är jag normal? Mvh OCD light(49½).

1 kommentar:

  1. Dina hornhinnor maste vara i fara ofta :)

    Hälsningar “Ordnung muss sein”

    SvaraRadera