fredag 3 november 2017

Den du borde frukta

Laddade ner och påbörjade Den du borde frukta av Ingrid Elfberg, gissningsvis för att jag läst någon smaskig recension i DN. Tyckte den började hyfsat lovande med någon såkallad kursiv mördare som verkade ha ett och annat på sin agenda, men sen gled den snabbt över till en rätt så ordinär polisdeckare innehållandes bittra och stressade poliser med taskiga relationer och dåliga löner. Har dessutom upptäckt att den verkar vara någon slags fristående fortsättning på Tills döden skiljer oss åt, en bok jag läste för ett tag sen (men som jag tydligen inte bloggat om?) och inte gillade alls speciellt mycket. Trista och rätt så stereotypa karaktärer, lite tafflig dialog och en intrig som i bästa fall passerar som medelmåttig, vill jag minnas att jag tyckte om den. Och den här verkar gå i ungefär samma stil. Kommer med största sannolikhet inte att läsa ut den. Den här boken får en dörrknackning av fem möjliga.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar