fredag 10 november 2017

En lista! En lista! Ett kungarike för en lista!

Jag hittade en lista hos Maria idag. Jag kan som bekant inte se en listjävel utan att vilja fylla i den, så håll i hatten så kör vi:

Humör i dag? 

Bättre än igår och i förrgår i alla fall. I förrgår hade jag huvudvärk exakt hela dagen och fick efter att ha jobbat, varit på bibblan, sågat och grundmålat locklister och tömt diskmaskinen gå och lägga mig i ett mörkt rum och ligga där resten av kvällen. Igår var det en konflikt med en kollega som drog ner humöret. Men idag är det åtminstone fredag. Det måste bli bra.

Vilken svordom använder du mest?

AmenförHELVETE.

Äger du en podd? 
Nej.

Vilken tid är din väckarklockan ställd på? 

04.15. Ja, det är okristligt tidigt, men det är SÅ värt att sluta tidigt och ha hela eftermiddagen för sig själv. Speciellt så här års. Förstår inte hur folk som åker till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt STÅR UT?

Hur många resväskor äger du? 
Noll, om man med resväskor menar såna där med lock som man kan fälla upp och gömma knark i (på film, obs) och hjul som man drar efter sig. Jag reser ju inte direkt någonstans, men om jag gör det så använder jag ryggsäck. 

Vad gör du exakt just nu?

 Jamen jag fyller ju i den här listan.

Du är ledig. Umgås du helst med en barnfamilj eller en vän?
 Det här låter ju jättekonstigt, ungefär som att man inte kan ha en vän som är en del av en barnfamilj. Men det är klart, eftersom jag själv inte har småbarn så hänger jag väl hellre med någon väl utvald vuxen person i min närmaste bekantskapskrets än någon random deltagare i Familjen Annorlunda.

När var senast någon stötte på dig? 
Jag skulle tro att det var några år sen, när jag spelade Quizkampen med en kollega (som bor i en annan stad) och han inte visste att jag var jag (jag hade fått hans Quizkampsnick av någon annan kollega) och han började skicka lite småflirtiga chattmeddelanden (som han raskt slutade med när jag avslöjade mig). Det räknas kanske inte som att någon stöter på en eftersom han bara visste att det var någon som spöade honom i frågesport? Aja, det är det enda jag kan komma på. Är väl inte någon HOT CHICK direkt.

Dagens planer?

Jobba, handla, gå ut med hundarna, börja kolla ikapp på alla tv-program jag missat i veckan, äta pizza, dricka vin, SOVA.

Helgens planer? 

Bygga hönshus, shalalalala. Och hålla hundkurs. I övrigt inga speciella planer vad jag vet.

Vad åt du till middag senast? 
Ryggbiff, klyftsötpotatis, stekt lök och god sås i lunchlåda igår. Mmm.

Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?

Jamen Gud, ja. Gissningsvis minst lika många som jag pratar bakom ryggen om.

Är du blyg inför det motsatta könet? 
Nej, det skulle jag inte påstå. 

Veckans fundering? 

Mest jobbrelaterade tankar tyvärr. Har så O-ER-HÖRT mycket att göra på jobbet nu och hela november ut. Sen kommer det att lugna ner sig, men det hjälper ju inte NU.

Vad gjorde du för ett år sedan? 

Skottade snö och svor över att Donald Trump precis hade blivit vald till USA:s president. Inte fan blev det så himla bra, det kan väl alla vara överens om?

Pratar du något annat språk?
 NJA. Jo, jag kan väl hanka mig fram på engelska, men det är inget jag är bekväm med. Har dock lärt mig många danska ord de senaste åren p g a jobbar mycket med danskar. "Skydelærer" var den senaste glosan jag snappade upp, det betyder skjutmått på DÄNSK.

Diskar du din egen disk? 
Nej, det gör diskmaskinen. Men om den inte hade funnits så ja, då hade jag sannolikt diskat all disk som fanns. Finns få saker som är så trista som en diskbänk som är belamrad med odiskat porslin.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? 
Nej, det känns extremt mossigt och förlegat.

Vad har du med dig in på bion? 
Läsk, popcorn och en rulle mjölkchoklad.

När sov du senast på golvet? 

Ingen aning. Gissningsvis i samband med någon avslappningsövning i samband med pilates eller yoga.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

 Jag KAN fungera utan att ha sovit någonting alls, men det är ju ingenting jag rekommenderar. I veckorna funkar det med 7 timmars sömn, men på helgerna sover jag nog 9-10 timmar per natt om kroppen själv får bestämma.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? 

Ja, så in i.

Vad var det senaste du åt?

 En skiva Wasa Sport utan smör och pålägg samt en järntablett. Frukost för en drottning.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Har aldrig någonsin känt ett sug efter det, så nej, det skulle jag sannolikt inte göra.

Tycker du om att krama folk? 
Generellt så: nej. Delar av min närmaste familj, ja. Annars: helst inte.

Vad är du allergisk mot?

Ingenting, tror jag. Mår dåligt av starka parfymer och/eller rakvatten men vet inte om det precis räknas som allergi.

Har du några tvångstankar?
Lightvarianten i så fall. Typ att man inte kan säga "jag har inte varit sjuk på evigheter" utan att gardera sig med "peppar peppar, ta i trä" för att inte en rejäl mansförkylning ska komma som ett brev på posten.


2 kommentarer:

  1. Wasa sportbröd utan nanting pa, iiiihhhh! Nu är jag själv ingen frukostmänniska, jag behöver flera timmar i vaket tillstand innan jag kan inmundiga det minsta lilla, men da blir det atminstone nagot gott, typ en skiva grovt bröd med ost och gurka eller liknande, gärna ett kokt ägg med kaviar därtill.

    Nej, själv startar jag kaffemaskinen pa morgonen, en god kopp nybryggt svart kaffe pa nymalda bönor och en cig, det är grejer det :)!

    Nu vill jag veta vad ett ägg kostar, självklart fran en frigaende höna. Jag bryr mig inte om en jämförelse med eget lyxigt hönshus med sa smaningom tillhörande invanare, utan vill veta vad ett vanligt ägg kostar i butiken.

    Hälsningar nyfiken i en strut

    PS. Trodde inte du var en san som at tabletter, med tanke pa din varierade kost. Varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper ägg från två olika hobbyhönsbesättningar, den ena tar 70 kr för ett flak och den andra 40 kr för ett 12-pack...så i snitt 3 kr per ägg vilket är ungefär vad man får betala på Willys för eko-ägg från frigående hönor (icke-eko är förstås billigare). Smakmässigt tycker jag dock det är jättestor skillnad till hobby-hönsens fördel!

      PS: Trots varierande kost ligger mitt Hb alltid i underkant, därav järntabletten. Antar att man ska smälla i sig en massa blodpudding och lever i så fall, men där går min gräns :D

      Radera