onsdag 31 maj 2017

Fågelburen

Har läst Fågelburen av Lisa Jewell, en författare som jag annars inte har haft så himla mycket till övers för eftersom jag generellt inte har så himla mycket till övers för chick lit. Men så läste jag någon recension där det antyddes att den här var minsann inte som hennes vanliga böcker utan innehöll "en rejäl dos svärta" så jag beslöt mig för att ge den en chans. Och jodå, den var väl inte så pjåkig. Handlar om en familj med en excentrisk mamma och en slätstruken pappa och fyra barn, en tragedi inträffar, familjen splittras och så får man följa de olika familjemedlemmarna i då- och nutid. Ingen dålig berättelse, fast den tappar en del i tempo och intensitet efter kanske halva boken och sen var väl slutet lite väl mycket feel good:igt för min smak. Men i övrigt okej och en intressant inblick i fenomenet "hoarding" om någon nu skulle vilja fördjupa sig lite mer i det ämnet (det ville uppenbarligen jag). Den här boken får tre chokladägg av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar