måndag 19 september 2016

Mannen mellan väggarna

Har precis läst ut Mannen mellan väggarna av Emma Ångström. Gillade berättelsen, karaktärerna (eller kanske inte direkt GILLADE, för det var ju en del som var...eh, osympatiska. Men jättebra karaktärsskildringar), drivet och intrigen. Kort sagt: en väldigt bra bok. Utom slutet, och nu menar jag inte att jag är missnöjd med hur det gick, utan snarare att det inte fanns något slut överhuvudtaget. Det var som om någon rivit ut de sista femtio sidorna av berättelsen och man fick i princip inte veta hur det gick för NÅGON. Så kan man väl inte göra? Såvida man inte planerar någon form av uppföljare, men det har jag inte lyckats googla fram någon info om "det här är första delen av en planerad trilogi" eller vad det nu brukar stå. Då och endast då kan jag tänka mig att vara förlåtande, men nu blev jag istället lite sur och kände mig snuvad på konfekten, eller åtminstone slutet.  Därför får den bara tre styckmordsrättegångar av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar