söndag 21 augusti 2011

Sannolikhet

Igår var det en rent djävulusisk utryckning här i vår lilla by. Först for alla två bilarna från den lokala brandstationen iväg med ett vådligt tjutande. Efter kanske 10 minuter kom förstärkning från stan, inklusive ambulans och gissningsvis även polis. Det var ett larmande utan dess like. En stund senare for ambulansen tillbaks till stan med någon olycklig stackare. De som är värre drabbade hamnar oftast i Lund, men ligger man i en ambulans på väg mot Kristianstad så kan man i regel trösta sig med att läget är "allvarligt men stabilt".  Tror jag åtminstone.

Vi googlade oss fram till att det var två personbilar och en motorcykel som hade korsat varandras vägar på ett synnerligen olyckligt sätt i Brösarps backar. Min man blev då helt övertygad om att en av hans kollegor var inblandad, det skulle i så fall inte vara första gången. Jag menade på att det ju trots allt färdas rätt mycket trafik i Brösarps backar sommartid, och alla rimligtvis inte kan vara kollegan A.
Vi slog vad om en imaginär hundralapp, och jag vann. Inte för att någon av oss har pratat med A, men det står i Aftonbladet att bilen som "av okänd anledning kom över på mötande körbana" (läs: någon idiot som ville göra en vansinnesomkörning) var en Porsche. Hur många känner vi som har en Porsche? Svar: 0 st.

Elementärt, min käre Watson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar