söndag 28 augusti 2011

RÖV

Jaha, men då skulle jag väl ta mig lite tid att fixa igång fotodagboken igen. Eller rättare sagt göra en ny index-sida till min gamla hemsida. En tabell med fyra bilder som var och en var länkade till olika grejer. Hur svårt kan det vara liksom?

Rätt svårt visade det sig. För det första har jag inte html-kodat aktivt på miljoner år, så det var ju lite att fräscha upp. Men det gick rätt raskt ändå om jag får säga det själv, det är väl som att cykla kanske, och det blev till och med ungefär som jag hade tänkt mig. Och så tänkte jag att jag bara skulle kasta ett öga på hur sidan såg ut i Internet Explorer och där liknade den ju RÖV.
Jag har aldrig brytt mig om sånt där innan. Jag har tjurskalligt hävdat att sidan är optimerad för IE och därmed basta och använder du någon annan webbläsare så får du väl skylla dig själv. Men så började jag använda Firefox för ett tag sedan för att min Internet Explorer var gammal och gick inte att uppdatera eftersom min version av XP var ännu äldre, typ en betaversion nästan. Det slutade ändå med att jag fick krypa till korset och installera om hela skiten, men då hade jag redan börjat gilla Firefox så mycket att jag inte kunde tänka mig något annat.

Så nu blev jag trött. Jag skulle ju kunna fortsätta att tjurskalligt hävda att sidan är optimerad för Firefox och därmed basta och använder du någon annan webbläsare så får du väl skylla dig själv. Men nej, det känns faktiskt bara sådär. Ett tecken på mognad kanske. Gör om, gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar