tisdag 15 september 2009

Then you lost your virginity to the male world

Idag satt vi och pratade om renovering i fikarummet. Eller jag hade ju inte så mycket att bidra med, mitt blivande hus är ju än så länge bara ett luftslott. Och mitt förra hus bodelade jag bort för tusen år sedan, så det räknas nog inte längre. Men karlarna vittnade om diverse stora och omfattande projekt i renoveringarnas tecken. Projekt som krävde händighet. Jag kan erkänna direkt, jag är inte det minsta händig. Jag är så ohändig att om jag hade levt i det forntida Egypten så hade jag nog inte ens varit en av dom som slavar på kung Cheops pyramid (hej Mikael Wiehe), utan mer troligt någon som jobbade med att släpa fram stenar till slavarna som byggde. Så fick andra, händigare personer, ta vid sen.

Lyckligtvis är min pojkvän väldigt händig, så en eventuell renovering av det luftslott vi ännu inte äger står och faller inte med mig. Det är lite pinsamt att vara så här ohändig, så jag försökte komma på något husrelaterat som jag var bra på istället. Att anlägga och sköta en varmkompost till exempel, det är verkligen min grej. Det är jag alldeles otroligt bra på. Fast när jag uttalade det insåg jag att det kanske inte precis står i paritet med att knuttimra ett hus. Man slänger ner matrester och trädgårdsavfall i en tunna och låter ett gäng maskar och mikroorganismer göra jobbet. Skitsvårt, verkligen skitsvårt.

Men spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar