onsdag 17 februari 2021

Hej, mitt vinterland a k a kung Bores hämnd

 I natt kom det 15 cm tung blötsnö och enligt uppgift ska det fortsätta att snöa hela dagen. Hade ju redan bestämt att jag skulle jobba hemma idag p g a att jag skulle ha ett föreningsmöte i grannbyn kl 16.00 och då kändes det som att det blev lite onödigt tight att flänga hem från stan, gå ut med hundarna och så iväg igen. När jag tittade ut över de av kung Bore djupt inbäddade nejderna så kändes det väldigt förmånligt att få tillbringa dagen i soffan, om än med jobbgrejer, och när jag sen fick ett meddelande om att ovan nämnda möte var inställt p g a snön så blev jag ännu nöjdare.  Bäst av allt är dock väderprognosen för de kommande dagarna med 3-4 plusgrader imorgon, upp mot 8-9 (!) i helgen och början av nästa vecka. IN YOUR FACE, kung Bore. Då känns det plötsligt rätt görbart att tillbringa eftermiddagen med att skotta snö, för det lär ju bli dagens träningspass. Men det är HELT OKEJ när man har denna efterlängtade väderprognos i åtanke. Sen ska jag pulsa iväg till bibblan och hämta böcker, elda i kaminen och ha det gött. Men först blir jag väl tvungen att beta av någon form av arbetsdag. Hej hå, hej hå, vi till vår gruva gå.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar