tisdag 17 mars 2020

Till stallet istället, v 12 2020, pt1

Var på riktigt bekymrad över mitt ridsår igår, för det hade fortfarande inte läkt och medförde smärta om jag så bara satt i en soffa. Så jag klämde dit ett Compeedplåster i röven och gav mig av. Jag informerade Karin om att jag nog skulle behöva dispens från nedsittning och det första hon sa var: "Vad du än gör, sätt inte Compeed på ridsår". Anledningen var att de kunde fastna i troskanten och dras loss av den anledningen, och det var INTE skönt. Fast det var ju för sent att göra något åt min situation, så det var bara att köra. Funkade ändå förhållandevis bra måste jag säga. Compeed FTW. Jag skippade dock nedsittning annat än i övergångar. Nu är ju inte Pojken den som inte tar en förhållning, så det var inga direkta problem.
Hade som sagt Pojken, trodde jag skulle dö när vi red fram för han var så seg och i galoppen kändes det nästan som att det var jag som bar honom istället för tvärtom. Sen red vi själva övningen, som var tiometersvolter i varje hörn och så öppna längs med långsidorna, och själva öppnan gick väl sisådär men satan i gatan vad han blev fin i formen. Hade kunnat rida tiometersvolter i timmar så bra kändes det. Men man ska ju sluta när det går som bäst sägs det ju.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar