onsdag 11 mars 2020

En hyllning till en hylla

Är så sjukt nöjd med hur bra det blev i hallen sedan vi ersatte det ständigt överbelamrade bordet och stolen som ingen kunde sitta på med en garderob. Pianobänken fick, till min mans glädje, vara kvar, men numera obelamrad. SÅ GÖTT.

Har därför börjat fundera på nästa projekt, nämligen Sisyfosarbetet "få ordning i källaren". Det är inte lika lättlöst, mest av allt beroende på att det är för mycket grejer till för lite yta, och grejerna är 99 % min mans bra-att-ha-saker som han inte på några villkors vis tänka sig att skiljas från. Hela källaren är som ett enda stort femtonspel där saker bara flyttas runt, runt vad man än ska göra. Vet inte hur många gånger jag har skrikit JAMEN STÄLL INTE GREJER FRAMFÖR FRYSEN så att stämbanden vittrat. Det är liksom EN kvadratmeter av kanske 60, men inte ens den ytan går säker (nu låter det som att min man är en hoarder, det är han inte men det finns tyvärr drag av det beteendet hos honom som han nog inte riktigt är beredd att erkänna ens för sig själv).

Blää, blir på dåligt humör bara av att tänka på det och därför ska jag istället tänka på mitt upplägg: hur jag steg för steg ska återerövra (eller kanske snarare: erövra, för jag känner inte riktigt att det någonsin har varit mitt territorium) källarplanet. Första steget är trappan ner och själva hallen eller vad man nu ska kalla det. Där står frysen, sen står det är fullständigt VÄRDELÖS hylla som bara innehåller skit. Den är värdelös såtillvida att det finns för få hyllplan, vilket innebär att det som förvaras där bara staplas i högar, FAN VAD JAG HATAR HÖGAR, så man har ingen överblick av vad som finns och ska man ha något så måste man hålla på och flytta runt grejer, FAN VAD JAG HATAR ATT FLYTTA RUNT PÅ GREJER. Har nu hittat En Perfekt Lagerhylla på Jula för 299 kronor. Har meddelat min man att den befintliga hyllan är DÅLIG och inte har något existensberättigande. Sen sålde jag in idén att den nya hyllan skulle vara vår prepper-hylla. Vi är inte preppers såtillvida att vi har skyddsrum och egen dieseltank till elaggregatet (som vi inte heller har), men man vill ju inte stå handfallen så lite beredskap har vi ju. Men det skadar ju inte att vara lite mer välorganiserad. Min man, som har blivit mer prepper-medveten sedan Coronaviruset, var helt med på idén. Så nu ska jag skaffa en Bra Hylla™ och jag känner mig nästan perverst upprymd av tanken. Ja, det är tjejen i filmen som har skrivit det här blogginlägget, hejdå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar