tisdag 9 april 2019

Dags att deklarera

Har deklarerat. Det tog mig i runda slängar 4 minuter, varav kanske 3 till att googla "antal arbetsdagar 2018" och kontrollera så att ingen har ändrat de där 18.50 kronor per mil man får dra av för resor till och från arbetet, så insatsen stod väl inte direkt i proportion till den tröskel jag tyckte mig behöva kliva över för att utföra detta. Tycker Skatteverket kunde ha lagt in föregående års antal arbetsdagar per automatik så att man bara behövde dra av för eventuell ledighet, och även att man skulle kunna lägga in typ GPS-koordinater för hem och arbete så skulle antal mil räknas ut automatiskt. Varsågod för förbättringsförslag. Då hade jag säkert kunnat deklarera på mindre än 1 minut och varit en lyckligare människa p g a dör själsligt av att hålla på med sånt här ekonomiskt PISS. Om jag hade tvingats jobba med ekonomi så hade jag nog blivit seriemördare.

PS: Efter avdrag fick jag tillbaks drygt 5000 kr istället för att få restskatt på 2000, så det var ju i alla fall värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar