måndag 21 januari 2019

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

Igår hade Sverige spelledigt i handbollen, men det är ju alltid kul att se bra handboll så jag bänkade mig framför matchen Brasilien-Kroatien utan något större hopp för det känns ju som att Kroatien vinner jämt Och så gjorde de inte det! Utan fick spö av Brasilien. Ops, liksom. Det har väl aldrig hänt förr? Men de tog ledningen och ledde sedan hela matchen även om de rutiga knaprade ikapp och ett tag var det till och med oavgjort. Men det räckte ändå inte. Kroaterna var bistra. Brasilianarna jublade och dansade nästan samba. Själv satt jag i soffan och göttade mig nästan lika mycket som om det var Sverige som hade vunnit, för Kroatien förtjänar inget annat än förlust om ni frågar mig.

Nu gäller det att fokusera på Sveriges match mot Norge ikväll. Såg första halvlek av matchen Norge-Egypten igår och norrmännen såg otäckt bra ut. Hoppas de tröttade ut sig ordentligt, men det är väl att hoppas för mycket. Missar slutet av matchen p g a ridning, men jag får väl tro att Sverige kanske kan spela ändå, utan att jag sitter i soffan och biter på naglarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar