måndag 26 oktober 2015

Mansförkylning, check

Ja, men det var väl en himla tur att jag lyckades klämma ur mig den där hemtentan i fredags. Har ju varit förkyld i vad som känns som omkring åttahundra år och förväntat mig att vara "på bättringsvägen" vilken dag som helst, men i helgen så tog den här djävla mansförkylningen nya friska tag. Eller om det var en helt ny virusstam som hade vägarna förbi och passade på att invadera när immunförsvaret redan var försatt ur spel, inte fan vet jag. Dyngförkyld är i alla fall bara förnamnet på det tillstånd i vilket jag befinner mig just nu, så man kan ju verkligen hålla sig för skratt. Men är som sagt extremt nöjd med att inte ha skjutit upp det där med att lämna in till sista sekund. För igår orkade jag bara ligga på soffan, läsa skräck och kolla på reprisen av Så mycket bättre. Men Kafka hade ju inte heller så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar