onsdag 21 oktober 2015

Hemtenta pågår. STÖR EJ.

Äter knäckebröd med ost och skriver hemtenta i pedagogik på samma gång. Nåt som är bra med distansundervisning, för hade man suttit och knastrat och smulat med Wasa Sport på en salstenta hade man väl blivit lynchad av någon lättstörd fan. Men alltså själva tentan, va. Det är två frågor, varje fråga ska bestå av ett svar som är minst två A4 och hela uppgiften får utgöras av maximalt sju sidor. Jag har nu skrivit fem (5) sidor på fråga 1. Känner att jag eventuellt måste använda lite "kill your darlings" här om inte svaret på fråga 2 ska bli väldigt magert. Å andra sidan fattar jag ingenting av fråga 2, så det kan kanske kvitta. Och sen tar det ju ett ÅR att knåpa ihop referenser enligt nåt himla Harvardsystem som inte fanns på min tid, tror jag.  Okej, ville bara säga det, nu ska jag grubbla vidare på djupa pedagogiska frågeställningar, sedan raka benen och kolla på Bonde söker fru. Hodeladi hodeladi hoppsan vilken dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar