lördag 10 oktober 2015

Hatar CASE

Kämpar på med min GRUNDKURS I PEDAGOGIK. Det är inte så att det flyter på, om man säger.

Problem 1: Jag hittar jättemånga bra "case" att skriva om, men saknar koppling till litteraturen.
Problem 2: Jag hittar en tänkbar ingång i litteraturen, men kommer inte på något "case" att koppla det till.
Problem 3: Kurslitteraturen är så outsägligt. Djävla. Tråkig. Jag somnar bara jag tittar på den. Bara en massa tråkgubbar som skriver obegripliga tråkiga teorier om varför samhället ser ut som det gör. ZzzZzzZzz.

Nä, men nu har jag ändå suttit och harvat ihop ett CASE som mest handlar om hästar och som har en ytterst svag, men dock ändå en koppling till litteraturen. Oklart om det är så här det ska gå till, men med så diffusa instruktioner i kombination med ovanstående problem så är det allt vad jag förmår åstadkomma. Känner mig mest av allt som när jag var cirka 12 år och skrev namnen på alla ridskolehästarna i marginalen på räknehäftet. Har dock inte skrivit ett enda hästnamn i CASET, men funderar starkt på att underteckna med "soliga gnägg". Nä, men om man skulle ta ett glas vin för att motverka den här känslan? Det kan väl inte gärna göra saken värre menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar