måndag 12 oktober 2015

Hatar CASE pt 2

Det går ju inte bra! Det här med mitt CASE då alltså. Jag brukar verkligen inte sakna infallsvinklar till någonting när det handlar om att svamla på om ingenting, men det här är ju bara för djävla luddigt. Har släppt häst-CASET efter att ha broderat på i godan ro om utvecklingen den svenska ridskoleverksamheten, historisk koppling till militär och jordbruk och hur ridningen blev en folksport, pedagogiken förr kontra nu och så vidare, och tyckte själv att det var hur intressant som helst. Insåg sedan att det nog inte var det här folk ville läsa om, eller rättare sagt att den där svaga kopplingen till litteraturstudierna som jag tyckte mig ha utgjordes av cirka en mening i detta epos, och det var väl kanske i magraste laget. Panikbläddrade i böckerna men ingen av trökgubbarna Marx, Bordieu, Durkheim, Foucault, Ziehe med flera verkade vara speciellt hästbitna. Så nu är jag visst tillbaks på ruta ett. Funderar på att skriva någonting om "ungdomskultur" och hänvisa till mitt liv som ung rebell. Där finns det väl mycket att hämta ifråga om symbolhanding, homologi och kulturellt kapital. Aja, vi får väl se var det landar. Det är ytterst oklart när detta ens ska presenteras, för förra veckan (41) pratades det om "nästa vecka" och "vecka 43" som att det var samma sak. Kommenterade på den såkallade lärplattformen att om man vecka 41 pratar om "nästa vecka"  så borde det rimligtvis vara "vecka 42" och skulle det vara 42 eller 43? Har förstås inte fått något svar på det, men det passar ju bra eftersom jag ändå svävar i ovisshet kring ALLTING som rör detta djävla CASE.

Snart ska vi ha en hemtenta också. Med ett annat case, gissningsvis. Jo, men här var det livat, här var det glatt, jodåsåatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar