lördag 31 oktober 2015

Film är bäst när man är frisk

Blev så sjukt sugen på att gå på bio, det var väl tusen år sen sist eller så. Nä, det var någon gång i våras när jag såg den mustiga isländska komedin Om män och hästar. Nu vill jag gärna se Tjuvheder, jag gillar ju socialrealism och misär och såna grejer så den lär väl passa mig som handen i handsken. Min man vill se The Martian, vilket jag förhåller mig rätt tveksam till. "Men Ridley Scott är ju ändå Ridley Scott", sa jag helt oväntat till Micke häromdagen, så vi får väl se. Dock har vi båda, min man och jag alltså, inte jag och Ridley Scott, drabbats av någon himla medeltidsförkylning, med tillhörande hostattacker som börjar någonstans i helvetet och varar i evigheter. Så då är man kanske inte så djävla poppis i en biosalong, tänker jag. Jag vet ju till exempel hur stingsligt det var när jag var och såg Tusen bitar.  
Så vi får väl vänta tills vi tillfrisknar. Någon gång lagom till vårdagjämningen skulle jag tippa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar