måndag 2 mars 2015

Mars FTW

Plötsligt blev det mars, äntligen är det vår på riktigt. Inte för att det verkar så, det blåser och regnar snöblandat. Men ändå. Mars april har knopp i håret, det vet ju minsta barn. Eller kanske mer de som var barn för jättelängesen, vet ej om man tar upp såna där simpla saker i dagens förskola när alla bara är en pekskärm från all världens samlade information. Men i alla fall. Mars, april, maj är vårmånaderna och därmed basta.

Det går ju inte så djävla bra för min snigelplockare däremot. Den anlände snabbt och smidigt och när jag öppnade paketet så var det...någonting annat, i stil med en sån där tång som renhållningsarbetare har och plockar skräp med. Mailade och klagade, fick en ursäkt och väntar nu på att misstaget ska rättas till. Jaja. Det dröjer väl ett tag till innan de första mördarsniglarna kravlar fram ur vinterdvalan.

I övrigt är det djävligt stressigt just punkt nu så jag får väl återkomma när jag har något vettigt att komma med.

1 kommentar:

  1. Log i mjugg idag när jag sag Vem vet mest pa play och en fraga innehöll Biggest loser, som de textade Biggest looser. Du jobbar inte pa SVT va?

    Ser fram emot din kommentar pa nya serien Under samma tak. Samt fortsättningen pa snigelplockargrejen saklart!

    Annika

    SvaraRadera