tisdag 31 mars 2015

Bästa taxen!

Jag bildgooglade på "olydig tax" för jag letade efter en bild som skulle illustrera det i ett sammanhang. Hittade cirka en miljon taxbilder, inklusive den här på min alldeles egen ögonsten Remus, tax med rätt att döda, som jag faktiskt inte sett  förut:


Bilden är tagen på en lydnadstävling som Dobermannklubben arrangerade för några år sen, där det var vi och en massa dobermanns och någon tollare också tror jag, men alla fick de däng av lydnadstaxen. Som synes var nog rosetten tänkt att passa en större hund, men är man outstanding så är man.

Fattar dock inte hur detta kan hamna under "olydig tax"? Googles vägar är verkligen outgrundliga ibland.

1 kommentar:

  1. Ha! Ha! Härligt att ni dängde Dobermannsen!

    Grattis! Till både fin rosett och olydig tax :-D

    SvaraRadera