söndag 8 mars 2015

Snigelplockaren del 47

För ett tag sedan var jag och hämtade ett paket med min snigelplockare/mördarmaskin. So far so good och eftersom jag har varit lite upptagen med diverse grejer och mördarsniglarna fortfarande ligger i vinterdvala så gjorde jag mig ingen brådska, men till slut blev jag i alla fall färdig till att packa upp paketet. Och då visade det sig att det inte var en snigelplockare jag fått, utan en sån där mojäng som kommunens personal har att plocka skräp med. Skulle väl för all del funka att plocka sniglar med, men jag var ju mer ute efter att de skulle dräpas snabbt och skonsamt samt att man skulle slippa vidröra slemmet eftersom det fan i mig är OMÖJLIGT att tvätta bort med mindre än att man använder rejält med muskelkraft, grova sidan på en Scotch Brite och en ansenlig mängd tvål och vatten. YUCK.

Blev alltså "lite missnöjd" men skickade ett vänligt mail och påpekade att ett misstag hade begåtts. Fick nästan omedelbart svar med ursäkter och information om att en ny skulle skickas per omgående. Så skedde, och nu har jag hämtat ut the real shit. Den verkar grym. Trodde aldrig jag skulle längta efter att få se en mördarsnigel, men jag vill ju testa mitt mördarvapen. Får dock tåla mig någon månad eller så.

To be continued alltså. Rapport följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar