tisdag 24 februari 2015

Twin Peaks 2015, the fikarum edition

Jag och Marcus pratar om den nya tv-serien Jordskott.

Jag: Nej, jag har inte sett del 2 än, ska se den ikväll. Men vet du, jag började kolla på Twin Peaks igen!
Marcus: Den gamla?
Jag: Ja, det var jätteroligt. Det var mycket med telefoner kan man ju säga. Typ: Laura är inte hemma, var kan hon vara, vi ringer Bobby. Nej, vi kan inte ringa Bobby direkt för han är och tränar, så vi får ringa hem till hans föräldrar och sen till någon telefon i skolans gympasal, och sen: vi måste ringa Leland Palmer, var är han, vi måste ringa hotellet och det var växeltelefonister som satt och kopplade samtal hit och dit. Det hade ALDRIG gått att spela in en sån tv-serie idag.
Marcus: Idag hade det bara blivit: Var är Laura, hon svarar inte i telefonen, nähä, hon är död.
Jag: Och sen hade de använt en sån där hitta-iphone-app och så hade de hittat henne direkt.
Marcus: Det hade inte blivit någon lång tv-serie...
Jag: Ett avsnitt, trettio minuter. Inklusive reklam!


Än har inte David Lynch hört av sig för att be mig och Marcus att hjälpa till med uppföljaren. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar