tisdag 19 augusti 2014

"Det är jävligt dåligt va" (a k a Det finns ett Varan-TV-citat för alla situationer)

Jaha, här får man passa sig så att det inte blir bloggtorka igen. Behöver fler utmaningar! Ibland ser jag bloggare som ber sina läsare önska vad de ska blogga om och så får de 1396 olika förslag i kommentarsfältet. Jag hade väl fått cirka ett. I bästa fall.

Jaja. I morse hörde jag en snubbe på radion, minns ej hans titel men han var i alla fall någon slags regeringens rådgivare i vapenfrågor, som ställdes till svars angående att Sverige sålt vapen till Saudiarabien 2010 trots att man inte får sälja vapen till krigförande länder, men han bara "nä, men det var ju ingen väpnad konflikt i Saudiarabien 2010" (ej ordagrant citat men det var andemeningen), och när det framkom att de varit inblandade i blodiga strider i Jemen så viftade han bara bort det med att jamen det var ju i Jemen, inte i Saudiarabien. Alltså. Va. Man blir ju inte precis stum av beundran av såna människor, och ändå sitter de kvar på sina poster med feta löner år ut och år in. Inte konstigt att världen ser ut som den gör, kan man ju tycka. Vanliga dödliga har minsann inte några enorma marginaler för att misslyckas i sina yrkesgärningar, men så fort det gäller det politiska så finns det visst hela fallskärmsklubbar som vecklar ut och tar emot de grövsta felsteg. Det är jävligt dåligt va, i alla fall om ni frågar mig. Det var det i och för sig ingen som gjorde men jag säger det ändå.



1 kommentar:

  1. Bloggutmaning: berätta vad du gör/gjort som du skäms över.

    Annika

    SvaraRadera