måndag 23 juni 2014

The fool

Idag har jag gjort en typiskt dum grej. Fick ett mail från en person jag känner ganska ytligt genom viltspåret där jag ombads gå in och kolla på ett delat dokument på Google nånting. Tyckte att texten i mailet andades Google Translate och inte alls uttryckte sig som den personen jag känner (dock ganska ytligt dårå), men jag mailade i alla fall vederbörande och frågade om det verkligen var mig hon ville visa det där dokumentet. Fick svar efter någon timme att jodå, det ville hon och det var inget virus. Mvh Maria. Det lät lite mer likt den Maria jag känner (ytligt alltså), så jag klickade på den där länken och loggade in med mitt Google-konto (och priset för mest korkade går till...undertecknad). Inget hände. Ett par timmar senare fick jag ett mail från Den Riktiga Maria att hennes konto blivit kapat. "Klicka inte på länken utan släng mailet". EH. Ja, det var ju så dags. Drabbades av stora skälvan så nu har jag bytt alla lösenord och säkerhetslösenord och fan och hans mormor. Oklart varför, men jag tänkte mig att någon var ute efter mitt lösenord och mitt konto också då. Men nu ska dom få tji. Hoppas jag.

För övrigt stör jag mig på reklamen för någon tv-serie som går just nu där de pratar om "arbetskollegor kan vara outhärdliga". ALLVARLIGT. Man har kollegor. Det är på jobbet, eller arbetet. Ett annat ord för "kollegor" är "arbetskamrater". Arbetskollegor är en så kallad tautologi, eller tårta på tårta som vi också säger. Uppfattat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar