torsdag 19 september 2013

Tramps like us

Man skulle ju kunna tro att en person som jag, vars löpträning de senaste 4½ åren varit i princip konstant kantat av allehanda skador, smärtor och diverse bakslag, kanske skulle börja tänka att det där med löpning kanske inte är någonting att satsa på. Och det tänker jag ibland också. Att näe, nu ger jag fan UPP och håller mig till skogspromenader. Men sen räcker det med ett enda lyckat träningspass så ser jag genast mig själv spränga målsnöret på Göteborgsvarvet (hahaha, AS IF). Och för några veckor sedan sprang jag ju faktiskt Hundlöpet. Eller kanske snarare "sprang", för toppformen lyser ju fortfarande ganska kraftigt med sin frånvaro. Men fastän det var asjobbigt (mest för att det var så djävla VARMT) så var det ändå så himla kul. Älskar motionslopp, det är så bekräftande på något sätt. Hur långsamt man än släpar sig runt så är man ändå någon slags VINNARE i slutändan, om inte annat så jämfört med dom som inte sprungit alls. 

I alla fall. Suget efter lopp har vaknat, kan man väl säga. För det första vill jag ha revansch för mitt senaste Göteborgsvarv eftersom det gick så djävla dåligt. Men det är mer ett långsiktigt mål, typ år 2015. Spanar nu lite efter andra lopp, gärna lite coola såna. För ett antal år sen ondgjorde jag mig ju över Kvig-Ruset. Det gör jag fortfarande. Tjur-Ruset låter så djävla fränt medan Kvig-Ruset mest låter som ett vilsekommet kafferep. Hur som helst är det ju inte aktuellt i år. Men nu har jag hittat ett liknande lopp i Malmö som dessutom bara är 7 km. Eller det är inte så bara, för det är 90 % terräng och bara 10 % stigar, så det är ju inte som att lunka en lätt joggingtur på slät asfalt (vilket i ärlighetens namn kanske är vad jag skulle klara av i nuläget, men men). Och det heter BULLTOFTA BRUTAL. Ett så djävla coolt namn, jag ville anmäla mig på fläcken. Kollade lite på redan anmälda, och då hade någon angett "Military Fitness" som lagnamn (tror jag), så då kände jag att jag nog måste ha någon med mig som lite är på min sopiga nivå. Har därför sått ett frö hos Stefan och ska börja bearbeta Sabina (som är på semester och än så länge lyckligt ovetande) nästa vecka.

BULLTOFTA BRUTAL. Sug på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar