söndag 15 september 2013

I feel like Buddy Holly

Idag känns som första riktiga höstdagen. Igår var det sol, blå himmel och 23 grader varmt och höstkänslan ville inte riktigt infinna sig om man säger så. Men idag! Regn och rusk och gula löv. Jag har köpt ett seriöst regnställ i en affär som säljer jägarkläder, men dumt nog tog jag inte på det när jag gick ut på taxpromenad för jag trodde bara det skulle dugga lite lätt. Gjorde det inte, kunde jag konstatera efter ett tag, men då var det ju för sent att gråta över glömda regnställ. Kom hem efter 2 timmar och var blöt ända in, som det heter på fackspråk. Men då är det ju extra mysigt att dra på sig torra kläder, tända i kaminen, dricka en kopp te, lösa korsord och bara slappa. Så det gör jag nu. Bakar även bröd. Igår gjorde jag cannelloni eller hur fan det nu stavas, med en tomatsås som var TO DIE FOR. Idag ska jag göra Leif Mannerströmkyckling med rödvinssås. Det har inte Leif Mannerström kommit på, men det blev en skvätt över igår och man behöver ju faktiskt inte stå och krama ur bag-in-box-påsen som om man led av svår anemi och den innehöll den sista blodplasman som gick att uppbringa.  Lite värdighet kan man ju kosta på sig, och därför blir det någon form av rödvinssås till Leif Mannerströmskycklingen idag, bestämde jag igår.

Stör mig för övrigt lite på fenomenet surmulna gubbar i tv. Alltså typ Per Morberg, Leif Mannerström, Leif GW Persson och liknande. Som liksom har tagit sig/fått rätten att att vara hur arroganta och otrevliga som helst och folk verkar bara tycka att de är så roliga och så härligt ärliga. MEN ALLVARLIGT. Det stör mig. För det första hade en kvinna aldrig någonsin kommit undan med att hålla på sådär utan att bli sågad som labil klimakteriekossa och så var hon ute ur rampljuset fortare än någon hunnit säga "sauterad vildsvinstunga". Och för det andra så finns det väl ingen djävla anledning att buffla på och behandla samtliga i sin omgivning som om de vore ytterst svagbegåvade och knappt ens värda att få tömma ens utedass. Sluta upp med det där. Genast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar