torsdag 12 september 2013

Idag är det torsdag. TORSDAG.

Jag brukar normalt sett inte reta mig på mina medtrafikanter, men vad är det med folk som ligger och puttrar i 65 km/h på en 90-väg, men så fort man kommer till någon schysst raksträcka där man skulle kunna köra om så trampar de gasen i botten? WHY?

En sån hade jag framför mig idag på väg till jobbet. Och på Trafik- och Serviceredaktionen rapporterade mitt hatobjekt om "nattens ftörningar". Blev så till den milda grad provocerad av hans röst att jag var tvungen att vrida ner volymen till 0. Missade således eventuella rapporter, men jag tycker att det så dags på dagen ändå oftast handlar om att det är en älg på fel sida viltstängslet någonstans i Norrland eller att 300 abonnenter strax söder om Gävle är utan telefon och ingenting som berör mig där jag plöjer fram i den skånska myllan, så jag chansade på att dagens rapport bara handlade om "löffpringande vildfvin på Nynäfhamnfvägen utanför Ftockholm".

Nu kan väl dagen bara bli bättre? JAJAMEN.

2 kommentarer:

  1. Haha! Stackars Jan-Olof....han hette så, va? Han med talfel får jobba kvar minsann medans jag hamnat ute i kylan :-( Får skaffa mig läspande läten jag också.

    SvaraRadera
  2. Ja, man borde tillhöra någon lättkränkt minoritetsgrupp, då får man nog en hel näve förmåner (oklart vilka, men det är säkert så) :)

    SvaraRadera