tisdag 15 mars 2011

Kick Ass

Jomen jag har faktiskt hunnit kolla på en film också. I lördag, eftersom det är Våga Vägra Melodifestivalen som gäller. Egentligen skulle vi ha gått på bio, men av någon anledning gick det inte att boka biljetter på sug-SF:s sida. Och när man bor på landet så åker man ju inte gärna till stan på vinst och förlust en lördagskväll sådär bara. Eller åtminstone gjorde inte vi det.

Istället såg jag Kick Ass, en film jag inte hade några som helst förväntningar på och därför blev positivt överraskad. Rolig utan att vara pubertalt flåssvettigt amerikanskt hahaha-rolig*, och så en massa schysst videovåld. Ett helt perfekt alternativ till Melodifestivalen, som jag inte sett sen Carola vann med Främling och inte ens då var jag särskilt intresserad. Jag fascineras lite av att folk fortfarande pratar om ifall rätt låt vann och vilka låtar som egentligen var rätt bra men "ingenting man skickar till Tyskland". Juryn finns överallt!

* Vilket är något av det värsta jag vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar