fredag 15 januari 2010

Nu är alla en huvudperson i en jättebestseller

Nu är vi vänner igen, Telia och jag. De hade ju lovat mig digital-tv i onsdags, och i onsdags kom mycket riktigt ett sms att min digitalbox fanns att hämta på Konsum. Igår hämtade jag den och och följde först min gateways pedagogiska bruksanvisning som i tre enkla steg visade hur man kopplade ihop sin helhetslösning med bredband, telefoni och tv. Då fungerade som väntat precis ingenting, och vänskapen hotades allvarligt en stund. Sedan läste jag digitalboxens egen bruksanvisning, som nämnde att ens gateway först skulle vara avstängd och sedan sättas på i en viss bestämd turordning i förhållande till hur man kopplade ihop saker och ting. Det var lite som att tvingas passera det sinnliga, det innerliga och det andliga* i nio magiska steg, för sedan fungerade alltihop och där myrornas krig ersattes flinkt med Antikrundan från Höganäs. Fan vet om skillnaden var så stor egentligen, men ändå.

Telia - Nålsögat: 2 - 3. And the winner is...Nålsögat!

* Enligt Sören Kierkegaard går vägen till livets mening genom dessa tre stadier. Jag håller kanske inte RIKTIGT med honom, men medge att det lät rätt snitsigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar