onsdag 27 januari 2010

Förlåt Telia men djävla TV4 Sport

Igår, när TSE hade fått verka över natten, så ramlade alla tv-kanaler på plats igen. Nu djävlar skulle det bli handboll av. Jag såg sista 20 minuterna av Ryssland - Island (Island vann med 38 - 30), men vad jag egentligen var intresserad av var förstås matchen mellan Norge och Danmark.

Fick jag se den? Nej. TV4 Sport valde att visa den i efterhand. Det vill säga skitsent, åtminstone om man som jag stiger upp innan fan själv gör det. Ville man se matchen live fick man vackert koppla upp sig och titta på någon sketen webb-tv-kanal. Menvadfan. Jag vill ligga i min TV-SOFFA och titta på tv. INTE sitta på en skrivbordsstol framför ett skrivbord och titta på handboll på en pytteliten skärm, det är ju för fattigt. JA, jag har en stationär dator och NEJ, jag har inget trådlöst nätverk, men JO, jag har en laptop också och JA, jag har en förbannat lång nätverkssladd och JA, jag kan koppla datorn till tv:n. Så det hade väl gått att lösa, men jag var verkligen inte sugen på att börja mecka med det, så jag gick och lade mig i ren protest.

Danmark vann för övrigt med 24 - 23. Det var säkert en skitspännande match, tack så djävla mycket TV4 Sport. Varför gör ni såhär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar