onsdag 6 januari 2010

Djävla Telia del 2

Igår ringde jag upp Telia igen. Jag fick vänta i 19 sura minuter innan kundtjänst hade betat av de 85 som var före mig i kön. Väl framme hos en mänsklig röst fick jag för tredje gången dra mitt ärende, som jag vid det här laget redan är hjärtligt trött på, och det enda nya som samtalet tillförde var att kundtjänst ingenting kunde göra mer än att slussa mitt ärende vidare till "en avdelning där man utreder varför det har gått snett" (jag antar att det heter något snitsigare bakom kulisserna, men det var så hon på kundtjänst uttryckte sig). Avdelningen för utredande av sneda saker ska nu kontakta mig senast klockan 16.00 imorgon, eftersom det är röd dag idag och då vill de väl vara lediga. Och jag antar att de på kundtjänst igår mer ville ägna sig åt att dricka överbliven glögg och äta pepparkakor än att fixa till min digital-tv-beställning.

Nu kommer jag säkert att få vänta i hundra djävla sura år innan jag får min tv. Och det har jag ju dessutom redan gjort en gång.  Jag kan leva utan tv, det är inte det. Men om två veckor börjar handbolls-EM. Det är mest det jag är orolig för, faktiskt.

Telia - Nålsögat: 2 - 0. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar