måndag 25 januari 2010

"Äntligen hemma" slash "Bygglov" slash äh jag vet ju ändå inte vad de här inredningsprogrammen heter

Ja, man kan ju inte bara sitta hemma och deppa över handbolls-EM. Nu får man blicka framåt, mot VM 2011, på hemmaplan.  Vilken grej. Och nu menar jag inte bara hemma som i Sverige, utan det är ju självaste Ankeborg som ska få sin beskärda del av härligheten. Aaaah.

Idag inleds i bästa fall en ny era, den vecka då hantverkare ska invadera vårt nya hem och förhoppningsvis förvandla det från en vindarnas boning till...något varmare. Eller åtminstone billigare. I nuläget värmer vi huset med el. Bara el. Det är dyrt och vi vill ha pellets och vedkaminer istället. Och bättre elledningar också för den delen. Detta kräver hantverkare, hantverkare som inte riktigt ilat fram i den takt som jag önskat.  Men det gör de kanske bara när de dokumenteras och betalas av ett reklamfinansierat tv-team, vad vet jag.

Men idag ska det börja hända grejer är det sagt. Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar