torsdag 13 augusti 2009

Så viker snart ens modlöshet inför insikten om vad vi kan förmå med hjälp av vår samlade kraft

På söndag är det Åhus Triathlon. Som jag inte ska vara med i. Men när man som jag ibland gör storstilade och helt orealistiska uttalanden så får man förstås äta upp dem.

Magnus: Det är inte för sent att anmäla sig! Du sa ju att du skulle vara med!
Jag: Men alltså, det är ju så här...det är inte så att jag har dåligt ölsinne, utan för mig är det precis tvärtom. När jag dricker känns allting möjligt och helt realistiskt att genomföra, jag bara: Tjoho liksom. Och i vanliga fall tycker jag att minst 95 % av alla människor jag träffar är idioter, men har jag druckit tycker jag att är alla skittrevliga och snudd på mina vänner!
Magnus: Kan du inte börja dricka lite mer?
Jag: Då får du nog sponsra en vecka på Nämndemansgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar