tisdag 21 oktober 2008

Into the valley

Jag älskar Google. Och Wikipedia och alla andra sajter som är fyllda av fakta, redo att marschera in och lägga sig på plats i mitt huvud. Det är så bra, så enkelt, så tillgängligt.  

Jag hatar Google. Och Wikipedia och alla andra sajter som är fyllda av fakta. För ibland blir det för mycket med den här tillgängligheten, som häromdagen när jag skulle googla lite på Harry Potter för att bringa någon slags systematisk överblick i alla karaktärerna (jag har nu sett tre av filmerna). Och vips så var delar av handlingen i kommande filmer avslöjad. Jag fick veta om såna som dog. Det är ju det sista man vill känna till i förväg, liksom. Nu försöker jag glömma och förtränga, men det går bara sådär.

Och nu skulle jag googla på en karaktär i en Leif GW Persson-bok som jag läser nu, och vips fläktes nästan hela handlingen i denna bok och uppföljaren ut framför mina ögon, som tyvärr är snabbare än sitt eget bästa. 

Sidor utan spoiler-varningar borde vara BANNLYSTA i detta nådens år 2008. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar