tisdag 21 september 2021

Till stallet istället, v 38 2021, pt 1

 Alltså NÄE vad det inte går särskilt bra för mig i ridningen just nu. Hade Köttbullen, hellre det än Spanjorskan efter fredagens debacle, men vi är ju som sagt inte riktigt sams just nu. Igår gick det väl en smula bättre än förra måndagen, men det är ju hårfint. Förvisso blev hon rätt fin i formen på slutet, men så skulle vi rida bogen in och öppna och det går ju sådär. Fast Karin menade att det var ändå på rätt väg. Det var inte heller samma strid på kniven som förra veckan, men vet inte om det beror på att jag inte pressade henne lika hårt eller om det är för att hon har gett med sig. Sedan tycker jag att hon har blivit bärigare och arbetar mer med ryggen, men det kanske bara är som jag tycker. Karin filmade lite igår och det ska vi titta på när vi har teori om ett par veckor. Ser inte jättemycket fram mot det. 

Och galoppen! Blir inte klok på den, fattningarna går väl lite bättre men hon vill absolut inte gå i form och sen tycker jag att galoppen är fyrtaktig och klunsig och sen ett tu tre så är vi nere i slängtrav igen. Men ja. För ett år sen kunde vi ju bara fatta galopp i ett hörn, så det går väl ändå framåt om än med tomtesteg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar