måndag 25 juli 2016

Undertryck, eller: För HELVETE Niklas! :)

Har, på Niklas Lindroths (eller någon som utger sig för att vara densamme) rekommendation läst hans bok Undertryck som, utan att avslöja något, handlar om saker som händer, eller kan hända, när man sover...eller sover man verkligen? Är nu för helvete SÖMNLÖS pga detta. Är du nöjd nu, Niklas?  Måste nu ligga och sträckläsa alla böckerna om Britta och Silver för att liksom jämna ut känslorna. Mycket ovärdigt för en som precis har fyllt 48. Haha. Ja, men boken var bra. Undertryck, alltså (ja, jag gillar böckerna om Britta och Silver också). Rekommenderas i dagsljus och långt innan läggdags om man som yours truly är begåvad med en rätt så ymnig fantasi. Jag pratar fortfarande om Undertryck och inte om Britta och Silver. Det är viktigt att vara tydlig med vad som avses. Tänk om Lisbeth Pahnke mot förmodan skulle hitta till min blogg och tolka den som att jag målade upp hennes böcker som någon himla skräckhistoria? Britta är en psykotisk seriemördare som har sina offers amputerade kroppsdelar inlagda i formaldehyd längst in i sadelkammaren och Silver tuggar blodig fradga och tuggar i sig resterna av små döda ridskolebarn av ren och skär ondska? DET HÄR DUGER INTE.

2 kommentarer:

  1. Jag är skyldig både till boken och rekommendationen. :) Glad att du gillade Undertryck, ledsen att den förstörde nattsömnen. Hoppas Britta och Silver kan reparera en del av skadan! Önskar dig en fortsatt bra sommar (och sömn...)

    SvaraRadera
  2. Tack, nöjet var helt på min sida :)

    SvaraRadera